Skandiabanken - forbrukometer

By Kirkerotta - 09:45

Skandiabanken har laget et forbrukometer, der mine utgifter sammenlignes med hva gjennomsnittet bruker.
Litt interessant å se hvordan jeg ligger an.

Vi bruker mer i boutgifter enn gjennomsnittet, men på mange andre områder ligger vi under.
Her er noen eksempler.

Jeg har faktisk fått penger i gave, og ikke gitt noen ting. ;)
Og bruker omtrent halvparten så mye på underholdning som gjennomsnittet.

Samme med reise, der brukte jeg også null det siste året, 2000 kr mindre enn gjennomsnittet.

Lever jeg et kjedelig liv? Nja, jeg har reist mye i mitt "tidligere" liv. Har også kost meg masse. Og nå har jeg barn som tar opp mye av tiden min, og da har man lite tid (og lite penger) til å dra på kino osv.

Jeg ser frem til den dagen jeg selvsagt kan reise igjen og gjøre morsomme ting. Og jeg kommer nok til å prioritere litt sånt etterhvert som gjelden minker. Men da skal jeg ha spart opp penger til å reise eller å gå på kino. Aldri mer kreditt!



  • Share:

You Might Also Like

1 kommentarer

  1. Det forbrukerometeret likte jeg! Jeg vurderer faktisk sterkt å bytte bank pga. slike ting. Ser jo og at Sparebank1 også har veldig mye greit. Min bank har rimelig nylig endelig greid å få til en slags mobilbank app, men denne imponerer ikke stort...

    SvarSlett