Snart går startskuddet

By Kirkerotta - 12:49

På fredag får jeg endelig lønn, og jeg føler at det endelige startskuddet går. Siden pengene mine allerede var brukt opp når jeg startet denne bloggen, og begynte å leke meg budsjetter har jeg ikke fått testet det ut enda.

På fredag får jeg lønn og en uke etterpå får mannen lønn. Blir spennende å se om jeg pengene rekker til nå som vi har en plan.

Jeg ser at vi går i 3000 kr i minus i budsjettet vårt neste mnd. Men jeg vet at jeg kommer til å få inn litt ekstra penger på salg av ting og tang, har et par freelance oppdrag også som jeg får inne penger på. Så håper at vi går i pluss.

19 000 kr skal gå til betaling av gjeld. Håper det holder...
Og så håper jeg at jeg har litt penger igjen, som jeg kan bruke til å betale til Lindorff sånn at jeg kanskje greier å stoppe saken som er på vei til Namsmannen.
Det er 8000 kr, så håper å ha betalt det ned før jul.

Syns det er vanskelig å budsjettere penger hit og dit. Er ikke så flink å sette av penger til årsavgift og studielån, så det kommer jeg til å fokusere på fremover.
I tillegg må jeg være flink til å sette av penger til klær til barna.

Nå er jeg så heldig at jeg skulle få arve masse klær av ei jeg kjenner. Så da har jeg klær til begge ungene en tid fremover.
Så da sparer jeg masse penger!

Jeg bruker ikke noe penger på utseende. Kjøper sjelden klær og sko. Og håret har jeg ikke klippet på 2 år nå! Jeg har ikke prioritert meg selv de siste to årene.
Men skal innrømme at jeg kunne tenkt meg en hårklipp. Føler meg ikke så lekker her jeg sitter med langt pistrete hår, i en hullete joggebukse!

Håper jeg på sikt får råd til å melde meg inn på SATS. Vet at det er mye penger, men jeg trenger sårt å komme i form. Jeg syns det er gørr kjedelig å gå tur, og jogge kan jeg ikke pga bekkenplager.
Liker å svømme, men det koster jo også penger.
Kunne tenkt meg å starte med kampsport igjen, men det koster like mye som SATS. Kroppen min trenger sårt å komme i form.

Nei, nå er det snart legge tid. Kjenner at senga roper på meg nå. Natta!


  • Share:

You Might Also Like

0 kommentarer