Utenrettslig gjeldsordning

By Kirkerotta - 15:52

Jeg lurer på om jeg skal ringe gjeldsrådgiver hos NAV på mandag og undersøke om det kan være fornuftig å søke om utomrettslig gjeldsordning.

Har regnet på det i dag og funnet ut at jeg i følge SIFO's så bør familien min ha rundt 17 000 kr i livsopphold i mnd.
Dette er langt fra det vi har i dag.

Vi bør betaler kreditorer rundt 13 000 kr i mnd. Går vi ut i fra SIFO sine tall, har vi egentlig bare 5000 kr å fordele på kreditorene.
Skal kreditorene ha det de ønsker så tas det fra livsoppholdet til familien vår. Med to små som skal ha både mat, utstyr og klær så er det ikke levelig.
Det går for en periode tror jeg, men ikke veldig lenge.
Og ikke minst er det nesten umulig å komme ajour.

Husleien henger jeg etter med, skal betales den 1. i mnd. men jeg har i lengre tid betalt 20. dager for sent.
Henger etter med strømregninger.
Har ikke fått betalt studielån og NRK lisens som skulle vært betalt for lenge siden.
Har nylig kommet ajour med barnehagen, men ikke fått betalt matpenger.
I tillegg kommer all den andre drittgjelda, som har gått til inkaosso.
Bompenger har jeg også som jeg ikke har fått betalt.
Alt haster, alt må jeg komme ajour med, men når vi er like blakk allerede første uka etter lønna er på konto, ja da kommer vi aldri ajour.
2 uker til lønn, vi har 1600 kr igjen på konto. Da har vi 800 kr igjen til mat. (Det greier vi, men det er jo under budsjett) Bilen er tom for bensin, kjipt, men det går også helt greit.
Men skulle vi trenge noe, f.eks medisin til barna osv. så sliter vi. Vil ikke leve sånn her!

Får høre hva NAV råder meg til å gjøre. Skal uansett forhandle med kreditorene, og kunne tenkt meg litt tips fra gjeldsrådgiveren ang. dette.
Får håpe det er noen hyggelige jeg kan snakke med på NAV på mandag.

  • Share:

You Might Also Like

0 kommentarer