Snøfnugg - hvordan tjene noen ekstra kroner?

By Kirkerotta - 04:43

Jeg har lest en del om disse snøfnuggene, som er måter man kan skaffe ekstra inntekter på, i tillegg til vanlig jobb.

Tenkte jeg skulle skrive litt om hva jeg gjør for å skaffe ekstra inntekter, som nå fremover skal hjelpe meg å betale ned gjelden min.

Hobby
Jeg hadde en hobby som har skaffet meg mye ekstra penger, nå er det ikke lengre en hobby for jeg har opprettet firma og tar på meg oppdrag.
Men veldig mange har kanskje en hobby som de liker å drive med, kanskje du strikker? Hvorfor ikke strikke og prøve å få solgt litt til venner og bekjente, evt. til fremmede via internett?
Driver du med scrapbooking kan du kanskje lage kort, bordkort og invitasjoner og selge? Mulighetene er mange.
Er man flink med fingrene så kan man selge det man lager f.eks på www.epla.no også.

Blogg
Det finnes jo mange som tjener mye på å blogge. Jeg er dessverre ikke en av de heldige. Men jeg håper at det kan komme noen kroner på kontoen min snart.
Jeg har hatt en annen blogg i et par år nå, og per i dag står det 585 kr på Google Ad-sense kontoen min. Snart når jeg 600 kr, og da utbetales beløpet til kontoen min!
Googe Ad-sense fungerer sånn at du tilbyr plass på bloggen din til litt reklame, og hvis noen klikker på linkene så får du bittelitt penger fra Google.

I går registrerte jeg meg også på Zanox.com. Så nå har jeg en annonse på den andre bloggen min for Zalando.no. Hvis noen klikker på linken og shopper på Zalando så får jeg noen prosenter fra Zanox. Tror ikke det kommer så mye inntekter derfra, men det er jo lov å håpe og prøve at det kan bli noen små snøflak.

iHerb
Først må jeg bare få si at jeg elsker iHerb. 
iHerb.com er en amerikansk nettbutikk som selger mye forskjellig, bl.a helsekost produkter. Slike produkter er dyre i Norge.
Så hvordan kan jeg tjene penger på en nettbutikk?
Jeg har en kode jeg kan dele med venner og bekjente (og ukjente), da får de $5 dollar rabatt på sitt første kjøp og jeg får noen prosenter i inntjening. Disse pengene kan jeg bruke til å handle varer for hos iHerb, og hvis det overstiger $300 så kan jeg få det utbetalt.
Jeg har tjent rundt $600 så langt, men har brukt det meste på vitaminer, ting til barna og snacks som man ikke får tak i her i Norge.
Skal prøve å samle opp $300 dollar nå, og faktisk få det utbetalt.
Sjekk gjerne ut iHerb og husk at du får $5 rabatt ved å bruke kode: GEF617
Du får deretter selv mulighet til å tjene penger ved å dele linken til denne fantastiske nettbutikken! Har delt linken på den andre bloggen min og også delt den med bl.a barselgruppa mi, og det er ganske lett tjente penger.

Andre måter å tjene litt ekstra penger på kan jo være å f.eks retusjere gamle bilder i photoshop hvis man er flink til det.
Man kan sette opp lapp på butikken at man gjerne går tur med hunder, passer katter når noen skal på ferie, klipper gresset eller måker snø, eller kanskje man  kan sitte barnevakt?
Det er mange muligheter, har ikke prøvd noen av de siste forslagene her, men det finnes jo mange muligheter å tjene litt penger på bare man bruker fantasien.


  • Share:

You Might Also Like

0 kommentarer