Penger inn og penger ut

By Kirkerotta - 23:06

Jeg våknet i fire tiden i natt, og har vel egentlig ikke sovet siden. Delvis lå jeg våken pga en urolig baby, men en annen uro kom også krypende. En vondt varm og ekkel følselse i magen.
Bekymringer om lønna kommer inn som de skal, om jeg får det jeg forventer og om pengene er nok til å dekke alt jeg vil det skal dekke. (Lønna har alltid kommet når den skal komme og jeg har jo fast lønn, så vet ikke helt hvorfor jeg bekymrer meg over akkurat det)

Slik har det vært i flere mnd. natta før lønningsdag. En vond og urolig følselse i kroppen. Jeg trodde faktisk at disse følselen ville være borte nå som jeg har mer kontroll, men der tok jeg feil.

Grunnen til at de kom tilbake er nok fordi jeg nå, selv om jeg har et budsjett, ikke har mulighet til å dekke alle fakturaene på en lønning. Jeg var derfor redd jeg ikke skulle greie å dekke inn alle avdragsordningene mine i dag. Følte jeg manglet litt oversikt siden budsjettet går ut i fra all inntekt og ikke bare min.

Heldigvis har jeg nå lagt inn alt det viktigste til forfall i dag, og så får resten vente til neste lønn kommer om en ukes tid.
Jeg har satt av mat for de neste to ukene, sånn at det er dekket. Husleie er betalt. En forsinket strømregning er lagt til forfall. Og alle avdragsordningene mine er dekket opp.

Mission accomplished!

Jeg fikk 1000 kr mindre i lønn enn jeg hadde regnet med, hadde glemt at jeg trekkes 1000 kr ekstra i mnd. i skatt.
Men jeg venter noen andre penger fra jobben så skal purre og høre om disse kommer snart.

Føles godt å vite at jeg har satt av penger til mat, og samtidig fått betalt de viktigste regningene. Gleder meg til å ta tak i resten av bunken når mannen får penger.

Nå har jeg faktisk hentet posten hver eneste dag i en hel mnd. og det har gått bra! Veldig bra faktisk! Ikke en eneste uåpnet konvolutt i sikte! Et stort steg for meg!

  • Share:

You Might Also Like

0 kommentarer