Brev om oppsigelse fra Lånekassen

By Kirkerotta - 10:10

Ny dag og nye muligheter.
Jeg har vært sosial i dag (Jippi!),  og det var faktisk veldig koselig! Klapp på skulderen tl meg selv.

Henta akkurat posten og der lå et av spøkelsene jeg har ventet på, nemlig oppsigelsen av studielånet mitt. Heldigvis har jeg enda en sjanse til å betale, så det skal jeg få gjort så fort lønna kommer. Så utrolig kjedelig å la det gå så langt, men så lenge jeg greier å slukke brannen i tide så får jeg være fornøyd for nå. Forhåpentligvis blir det færre og færre slike branner fremover, det er jo det som er målet med hele omleggingen av økonomien.

Fikk svar i den ene saken hos Kredinor i dag, de ville i utgangspunktet ikke rikke seg ang. beløpet jeg betaler per mnd. Men de sa de kunne vurdere det hvis jeg sendte inn informasjon om innteketer, utgifter og dokumentasjon.
Så da blir det noe jeg må sette meg ned med i helgen og sende over all informasjon til Kredinor.

I morgen har jeg et par freelance oppdrag og kommer til å få inn litt ekstra penger. I tillegg har jeg lagt ut en del ting og tang for salg. Skulle ønske salgene gikk litt raskere, men det gjelder vel å ha litt is i magen i stede for å sette ned prisen med en gang. (Prisene er i utgangspunktet veldig gode)

Ellers har jeg gjort endringer i budsjettet mitt. Har lagt inn en egen post for sigaretter sånn at disse pengene ikke går fra matpengene våre, føler matbudsjettet er ganske stramt fra før siden det skal dekke alt av mat, bleier, morsmelkerstatning, oppvaskmidler, vaskepulver osv. osv. En del av disse tingene er jo ganske dyre i innkjøp.

Ellers en ganske god dag...

  • Share:

You Might Also Like

4 kommentarer

  1. Jeg har alltid tenkt at har en person råd til å røyke,ja da har han/hun god råd. Røyking er noe som det går enormt mye penger på kjære deg! du MÅ klare å slutte, for en motivasjon det må være og heller bruke røykepengene på f.eks noe gøy for hele familien en gang per mnd, evnt. en fin ting til deg selv mens du rydder opp i økonomien din..men for alt du gjør, prøv å revurder å røyke!! Det finnes en app som du kan laste ned som heter røykeslutt, den har jeg,og der står det alt du har spart etter så og så lang tid...anbefaler den, og om du har dårlig råd,så må jeg bare si at jeg ikke synes synd i deg viss du tar deg råd til å røyke!!
    Ellers synes jeg at bloggen din er fantastisk og lese, du er veldig flink,og det finnes så mange i din situasjon. Jeg selv sliter litt økonomisk så jeg finner mye inspirasjon i det du skriver,og SÅ FLOTT at du oppdaterer ofte,det liker jeg :-) Er innom flere ganger til dagen :)
    Ønsker deg masse lykke til videre med opprydningen i økonomien (& røykeslutt) jeg heier på deg!! :)

    SvarSlett
  2. Så hyggelig at du liker bloggen min Line!
    Heldigvis er det ikke jeg som røyker men mannen min. Håper jo han vil slutte. Men jeg kan ikke akkurat presse han. Helt enig at røyking er dyrt!

    SvarSlett
  3. Hei
    Vil bare si at jeg er mektig imponert over deg og stå-påviljen din.

    Vil anbefale deg og ta Financial Peace University. Det har vært livsendrende for meg og min kone. pluss at du får MASSE motivasjon av å gå igjennom det. De har kampanjer med jevne mellomrom hvor det er på salg.

    Ellers vil jeg anbefale deg å benytte http://www.youneedabudget.com/ for budsjett. De har 32 dager gratis prøveperiode, gratis kurs på hvordan du skal sette opp budsjette http://www.youneedabudget.com/support/training-and-education og på slutten av kursene gir de bort en gratislisens som du kan være heldig å finne. De har også et fantasisk bra forum om budsjettering hvor du får masse hjelp og inspirasjon.

    Hilsen
    Daniel

    SvarSlett
  4. Morsomt at du nevner Financial Peace University og YNAB fordi jeg sjekket ut begge delene i går. Har ikke kjøpt Financial Peace University enda, men har lastet ned YNAB og såvidt begynt å teste det ut. :)

    SvarSlett