Konvolutt-shopping

By Kirkerotta - 09:40

Neida, jeg har ikke vært ute å kjøpt flere konvolutter, men vi har vært å handlet mat på budsjett.

Handla jo på Coop Obs! i går, og i dag tok vi resten på Kiwi. Fikk nesten alt vi skulle ha, men det ble litt knapt med penger. Det løste vi ved å legge tilbake et par litt dyrere ting vi hadde kjøpt og da hadde vi faktisk 26 kr igjen.

Man tenker mye mer over det man kjøper når man har pengene i en konvolutt, og ikke bare drar kortet.
Så det fungerer veldig bra. Men jeg savner litt det å kjøpe det jeg vil.
Kunne godt tenkt meg en sjokolade til helga og litt brus, men da får vi pante noen tomflasker tror jeg.

Når det gjelder snøfnugg så har jeg som sagt et par oppdrag på fredag som jeg tjener noen tusen på, og så har jeg solgt litt småtteri via Facebook. Godt å bli kvitt det, og greit å få inn litt cash.

Pengene jeg får inn skal jeg legge i konvolutter, sånn at matbudsjettet de neste par ukene er i boks. Så tar jeg bare pengene jeg egentlig skal sette på matkontoen og overfører dette til betaling av gjeld.
Så deilig å ha kontroll, og forhåpentligvis er ikke kontoen helt tom når jeg får lønn i november! Det ville vært en helt ny opplevelse i såfall!



  • Share:

You Might Also Like

0 kommentarer