Engler

By Kirkerotta - 12:36

Det finnes snille engler der ute. 

Ei jeg kjenner sendte ei stor eske med klær til største jenta, mot at jeg dekket porto. Men når jeg snakket med henne i dag så sa hun at hun ville spandere portoen også!
Jeg ble så takknemlig og glad. Tenk at det finnes mennesker der ute som er så snille. 

Jeg åpnet meg opp til henne og fortalte henne historien min. Det viste seg at hun hadde vært i nesten samme situasjon som meg, så det var godt å snakke med henne og hun forsto meg. 

Små ting i livet går faktisk min vei nå! 
:) 


  • Share:

You Might Also Like

3 kommentarer

  1. I kveld har jeg lest gjennom bloggen din fra a - å. Sånn i stedet for å se på TV. :-) Bloggen din er nå lagt til som en av mine favoritter. Du har en fascinerende historie og viser en imponerende og handlekraft! Jeg vil gratulere deg med motet, viljen, ståpåevnen og ønsket om å ta kontroll over egen økonomi. Du er imponerende! Håper du og din familie lykkes med å ta kontroll over egen økonomi.

    Jeg er personlig en gnienpeis og kronisk opptatt av sparing og investering. Jeg setter meg opp mål for min økonomi hvert eneste år med tanke på sparing, mnd forbruk og økte inntekter. Du har også satt opp klart definerte mål. Det er bra og viktig. Det er et potensielt mål jeg synes du snakker litt lite om i bloggen din. Det er følgende: Mål for økte årlige inntekter. Du snakker litt om det i forhold til din ekstrajobb og salg av ting og tang fra kjelleren, men det er ingen definerte mål. Bare noen ønsker.

    Mitt lille forslag til deg blir som følger: Etter at du får litt mer pusterom med tanke på regninger bør du ta tak i ekstrainntektene dine. Du bør undersøke kriker og kroker for hvordan du kan øke månedlige inntekter noe. Når du har en plan setter du opp skriftlige mål får årlig vekst i brutto inntekter.

    Har du noen gang tatt en lønnsprat med din arbeidsgiver? Har du mulighet til å øke kompetansen noe som kan føre til et berettiget lønnskrav?

    Håper ikke mitt forslag føles skremmende og uoverkommelig, det var ikke det som var meningen

    Stå på og lykke til videre!

    Mvh
    Robert

    SvarSlett
  2. Tusen takk, hyggelig at du liker bloggen min!

    Jeg er i permisjon akkurat nå, og føler derfor ikke at det å spørre om høyere lønn er noe jeg kommer til å prioritere når jeg kommer tilbake i mai. Føler jeg må jobbe hardt og oppnå noe før jeg kan ta det steget. Lider nok litt av flink-pike syndromet, jeg har aldri følt at jeg har fortjent høyere lønn, ja, jeg er flink og gjør jobben min, men har ikke hatt selvtillit tidligere til å diskutere lønn med sjefen.
    Jeg kommer nok til å be om utdanning og kursing når jeg kommer tilbake i jobben igjen, og da er det nok muligheter for å be om høyere lønn. Har også vurdert å bytte jobb for å få høyere lønn, men jeg trives godt og har vært i denne jobben i mange mange år. Det føles trygt med fast jobb, greie kolleger, og mye fleksibelitet (som jeg føler man trenger når man har barn).

    Når du sier konkrete mål ang. økte inntekter, bør jeg sette meg et beløp jeg skal oppnå f.eks innen en viss tid? Eller bare skrive opp hva jeg må gjøre for å oppnå høyere inntekt?

    Selv om jeg ikke har skrevet mye om det, så har jeg gjort ganske mye i det siste for å skaffe flere oppdrag. Det er litt vanskelig å si 100% hvor mye inntekten blir, for det varierer hvor mye kundene kjøper etter hvert oppdrag, men det ser bra ut nå før jul. Jobber også mye med å finne måter å skaffe nye oppdrag for 2014.
    Men som sagt jeg bør sette meg noen konkrete mål for å greie å oppnå alle mine ønsker.
    (Ser ut som jeg før jul kommer til å tjene rundt 25 000 kr brutto på ekstra jobben, og det er jeg fornøyd med)

    SvarSlett
  3. Hva angår din jobb og din lønnsinntekt: Det er glimrende at du trives, setter pris på dine kollegaer og fleksibiliteten jobben din gir. Det gir et utmerket fundament for at man kan utvikle seg videre i jobben. Om man viser at man verdsetter jobben, utvikler seg, er kreativ, løsningsorientert og gjør grep for å øke sin kompetanse så er det rimelig at dette gir seg utslag i lønningen etterhvert. Da fortjener også en flink-pike høyere lønn! ;-) Om man legger fram sin sak for en arbeidsgiver en gang i mellom så har de som regel forståelse for dette. :-)

    Hva angår mål så har du nevnt flere mål om å få en buffer på 10000,-, få kontroll over økonomi, utgifter m.m.. Dette er viktige mål som du virker å ha fult fokus på. Kjempegreier! Jeg vil foreslå at du setter deg som mål å eksempelvis øke ekstrainntektene dine for 2014 med en prosentsatsen du vurderer som mulig, men allikevel en utfordring. Dette handler om en mental sak. Når man setter seg et mål om at inntekter skal øke med så og så mange prosent så begynner man å gruble. Hvordan skal jeg gjøre det? Man legger en plan og man handler. Dette kalles å være proaktiv. Man planlegger og tar grep også om fremtidige inntekter i stedet for bare å være en passiv tilskuer til de inntekter som skulle tilfalle en. Du er på god vei! :-)

    SvarSlett